Ennek a hibának három oka lehet:
- A mindennapi használat során koszolódik és a takarítása során nem megfelelő tisztítószert használva szakszerűtlenül kidörzsölik, ez egy tipikus hiba, ami könnyen megállapítható és itt nem érvényesíthető garanciális igény.
- A célnak nem megfelelő textilbőrt húznak az adott bútorra, ugyanis vannak olyan anyagok, amiket az importőrök kifejezetten nem ajánlanak fekvő és ülőfelületre csak díszítésre, fejtámlákra és kevésbé igénybe vett helyekre. Ez kimondottan a bútort gyártók hibája, itt a jótállási időn belül érvényesíthető a garancia.
- Ami általában a helytelen raktározásból ered. Ha olyan üzletekben vásárolunk, ahol nincs fűtés és szigeteletlen helyen (lemezraktár, pajta, hullámpalás raktár stb.) tartják a bútorokat bizony ilyen meghibásodásokkal is kell kalkulálni. Ugyanis nincs az a textilbőr, szövet, amelyik nem sínyli meg, hogy adott esetben -20 fok hidegben tartják akár hetekig, majd a szobában plusz 20-30 (fűtőtest mellett vagy nyáron) fokban használják. Hiába kiváló minőségű az anyag, hiába van becsomagolva, ezekre a szélsőséges körülményekre nincs felkészítve, és tulajdonképpen ez jellemző a minden bútorra.
Biztosan jártak már úgy, hogy levált az él fólia a szekrényről, eltört a műanyag fogantyú, behullámosodott a szekrény hátfala és még sorolhatnám, pedig alig használta, vagy nagyon vigyázott rá. Ezért is lehetnek az üzletek árai között jelentős különbségek azonos termék esetén is, hisz aki megfelelően tárol, és értékesít, azoknak nagyobb a rezsi költsége. Mindenkinek mérlegelni kell vásárlás előtt, hogy hol mit vesz, milyen áron és milyen követelményeket támaszt egy ággyal szemben. Nálunk a Nonstopbútornál szigetelt fűtött csarnokokban történik a gyártás és a tárolás is, és ilyen esetek nem fordulnak elő.